Psycholoog - praktijk in Breda
Maak vandaag nog een afspraak. Bel (076) 8888 065
(076) 8888065

Tarieven en vergoedingen

Het is vanuit de aanvullende verzekering mogelijk om een vergoeding te krijgen voor de behandeling. Het hangt van uw zorgverzekering af hoe hoog de vergoeding is.

Maak afspraak

Aangesloten bij:

logoVGCTlogoRBCZlogo P3NL

Tarieven en vergoedingen

Hieronder vind je alle informatie over tarieven en vergoedingen.

Tarieven

Onze tarieven zijn als volgt:

Particulier:

  • Intake gesprek (50 minuten): €118,00
  • Behandelgesprek (50 minuten): €118,00

Voor zakelijke tarieven neemt u contact met ons op.

 

Een afspraak dient 24 uur van te voren te worden afgezegd. Wanneer een afspraak niet op tijd wordt afgezegd of je verschijnt niet zonder afmelding dan begrijp je dat wij daarvoor een rekening zullen sturen. Wij hanteren daarvoor het no show tarief.

  • No show tarief intake/consult: €65,00

Zorgverzekering

Belangrijk om te weten is dat voor onze behandelingen het eigen risico niet wordt aangesproken. Daarnaast hebben niet alle psychologen contracten afgesloten met de zorgkantoren. In dat geval betaal je nog eens 30 tot 50% van de behandeling zelf. Waar het op neer komt is dat je, bij een bezoek aan een psycholoog bijna in alle gevallen zelf een deel betaald.

Je doet er verstandig aan eerst uit goed na te gaan wat jouw vergoeding is. Je blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling. Wanneer je hierover belt met je zorgverzekering dan kun je onze AGB-codes doorgeven.

AGB-code zorgverlener: 90116208
AGB-code praktijk: 90092656

 

Via deze link kunt u bekijken of uw aanvullende verzekering een vergoeding geeft: https://www.de-nfg.nl/pdf/20231118_NFG_vergoedingenoverzicht_2024_versie_1.0.pdf

Privacy

Wanneer je bij ons in behandeling komt doen wij zo min mogelijk aan dossiervorming. We maken aantekeningen voor onszelf in een extra beveiligde omgeving. We maken deze zo beknopt mogelijk, er moet echter voldoende vastgelegd worden zodat, wanneer de psycholoog de behandeling niet kan voortzetten, de behandeling wel overgenomen kan worden door een collega-psycholoog. In principe sturen wij niemand informatie over jouw behandeling, alleen wanneer dit gevraagd wordt en met jouw toestemming. We zullen de te verstrekken informatie dan altijd eerst met jouw delen alvorens we deze naar de betrokken partij versturen. Jouw (eventuele) diagnose zal verder nergens bekend worden en staat ook niet op onze factuur. Dit waarborgt jouw privacy, zodat je in de toekomst geen problemen ervaart bij bijvoorbeeld een aanvraag voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering of een hypotheek.

Uiteraard wordt er zorgvuldig omgegaan met jouw persoonsgegevens, conform de wet AVG.

Vergoedingen

Het is in de meeste gevallen mogelijk om de behandelingen gedeeltelijk vergoed te krijgen. Je betaalt een eigen bijdrage per gesprek en er is meestal sprake van een maximum bedrag. Voor iedere zorgverzekering gelden andere vergoedingen.

Vanuit de aanvullende verzekering is het mogelijk een vergoeding te krijgen op alternatieve geneeswijzen. Je kijkt dan in je polis bij alternatieve geneeswijzen of therapeuten, aangesloten bij het NFG worden vergoedt of RBNG therapeuten. Bij vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico.

Uw privacy is bij ons gewaarborgd. Ik registreer nergens uw diagnose, uw zorgverzekering ziet geen enkele informatie over uw klachten/problematiek.

(076) 8888065

Direct aanmelden

Betaling

Na afloop van het gesprek kun je het bedrag betalen via pin. Je krijgt een factuur via de mail. Deze factuur kunt je vervolgens indienen bij uw zorgverzekering.

Klachtenprocedure

Wij werken graag vanuit openheid en wederzijds respect. Mocht je niet tevreden zijn met de behandelwijze dan is dat altijd bespreekbaar.

Mocht je echter onverhoopt toch een klacht hebben over onze behandelwijze, dan kun je je richten tot het NIP.

Wij zijn aangesloten bij het Nederlands Instituut voor Psychologen omdat zij de kwaliteit en de integriteit van ons werk waarborgen. Zo dienen wij ons onder andere te houden aan de ethische normen.

Je kunt, als wij er samen niet uitkomen een schriftelijke klacht indienen bij het NIP.

Je kunt jouw klacht sturen naar: College van Toezicht/NIP, Postbus 2085, 3500 GB Utrecht.

Ook zijn wij aangesloten bij de geschillencommissie P3NL. Wanneer je een klacht hebt kan je ook altijd bij P3NL terecht.